سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























عشق و شیدایی،علم و مانایی

هالووین یکی از جشنهای سنتی مغرب زمین است که...

 

 

مراسم آن در شب 31 اکتبر برگزار میشود. در آن شب معمولاً کودکان لباسهای عجیب و ترسناک میپوشند و برای جمع آوری نبات و آجیل به در خانه دیگران میروند. یکی از نمادهای هالووین یک کدوتنبل توخالی است که برای آن دهان و چشم به صورتی ترسناک درآورده شده و با روشن کردن شمع در درون کدوتنبل به آن جلوهای ترسناک داده میشود.

                                          

جشن هالووین که از دوهزار سال قبل تاکنون در چنین روزی میان غربیان برگزار میشود، بیان کننده اعتقاد پیشینیان آنان به جهان آخرت است. به روایتی آخرین شب سال یعنی سی و یکم اکتبر را زمان یادآوری از ارواح درگذشتگان قرار دادند و به این ترتیب جشنی برپا میکردند، همگی دور هم جمع میشدند، آتش می افروختند، قربانی میکردند و هر کس هر غذایی داشت با دیگران قسمت میکرد و همگی بر سر یک سفره می نشستند چراکه بر این باور بودند که در این شب راه میان دو جهان باز میشود و ارواح درگذشتگانشان نیز در این جمع حاضر میشوند و ارتزاق میکنند؛ پس کسانی که با سخاوت بیشتری در این جشن شرکت میکردند مورد شفاعت درگذشتگان نزد خداوند قرار گرفته و تا پایان آن سال از گزند بدیها و بلاها در امان میماندند.هالووین یکی از روزهای مذهبی و محترم به شمار میرود و با برگزاری این جشن کم کم به استقبال کریسمس و میلاد حضرت عیسی میروند.

 

                 hoooooooooo

 

 


نوشته شده در سه شنبه 89/8/18ساعت 10:11 عصر توسط مانا شیدا نظرات ( ) |

          

پشت سر هر معشوق، خدا ایستاده است. پشت سر هر آنچه

که دوستش می داری.

و تو برای اینکه معشوقت را از دست ندهی، بهتر است بالاتر را

نگاه نکنی. زیرا ممکن است چشمت به خدا بیفتد و او آنقدر

بزرگ است که هر چیز پیش او کوچک جلوه می کند

. پشت سر هر معشوق، خدا ایستاده است. اگر عشقت ساده

است و کوچک و معمولی، اگر عشقت گذراست و تفنن و تفریح،

خدا چندان کاری به کارت ندارد. اجازه می دهد که عاشقی

کنی، تماشایت می کند و می گذارد که شادمان باشی.اما هر

چه که در عشق ثابت قدم تر شوی، خدا با تو سختگیرتر می

شود. هر قدر که در عاشقی عمیق تر شوی و پاکبازتر و هر

اندازه که عشقت ناب تر شود و زیباتر، بیشتر باید از خدا

بترسی. زیرا خدا از عشق های پاک وعمیق و ناب و زیبا نمی

گذرد، مگر آنکه آن را به نام خودش تمام کند.

پشت سر هر معشوقی، خدا ایستاده است و هر گامی که تو

در عشق برمی داری، خدا هم گامی در غیرت برمی دارد. تو

عاشق تر می شوی و خدا غیورتر.

و آنگاه که گمان می کنی معشوق چه دست یافتنی است و

وصل چه ممکن و عشق چه آسان، خدا وارد کار می شود و

خیالت را درهم می ریزد و معشوقت را درهم می کوبد؛

معشوقت، هر کس که باشد و هر جا که باشد و هر قدر که

باشد. خدا هرگز نمی گذارد میان تو و او، چیزی فاصله بیندازد.

معشوقت می شکند و تو ناامید می شوی و نمی دانی که

ناامیدی زیباترین نتیجه عشق است. ناامیدی از اینجا و آنجا،

ناامیدی از این کس و آن کس. ناامیدی از این چیز و آن چیز.

تو ناامید می شوی و گمان می کنی که عشق بیهوده ترین

کارهاست. و برآنی که شکست خورده ای و خیال می کنی که

آن همه شور و آن همه ذوق و آن همه عشق را تلف کرده ای.

اما خوب که نگاه کنی می بینی حتی قطره ای از عشقت، حتی

قطره ای هم هدر نرفته است. خدا همه را جمع کرده و همه را

برای خویش برداشته و به حساب خود گذاشته است.

خدا به تو می گوید: مگر نمی دانستی که پشت سر هر

معشوق خدا ایستاده است؟ تو برای من بود که این همه راه

آمده ای و برای من بود که این همه رنج برده ای و برای من بود

که این همه عشق ورزیده ای. پس به پاس این، قلبت را و

روحت را و دنیایت را وسعت می بخشم و از بی نیازی نصیبی به

تو می دهم. و این ثروتی است که هیچ کس ندارد تا به تو

ارزانی اش کند.

                                                                                                                       ***sheida***


نوشته شده در دوشنبه 89/8/10ساعت 5:24 عصر توسط مانا شیدا نظرات ( ) |

                                                                                                                                          

تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar-20.com     قلب تو


                        اناریست که تنها من میتوانم دانه هایش را در آینه چشمانت ببینم


                    قلب تو


                     
دریاییست که آرامشش را نباید جدی گرفت


                     
دریایی که پس از هر آرامشی طوفانی در پی دارد

 

                    قلب تو


                     
فریادیست که هرگز صدایش را کسی نشنیده است جز من

 

                    قلب تو


                    
کودکیست که هرگز بزرگ نمی شود


                     و این را تنها من میدانم.......

 

s*h*e*i*d*a


نوشته شده در دوشنبه 89/8/10ساعت 5:0 عصر توسط مانا شیدا نظرات ( ) |

با وجود آنکه سیاهچاله ها قابل رویت نیستند ، اما یافتن آنهادر فضا بسیار ساده است.موادی که به دور سیاهچاله می گردند و درون آن بلعیده می شوند، بسیار داغ و نورانی هستند و به همین دلیل حتی از فواصل بسیار دور در کیهان میتوان آنها را مشاهده کرد.به تازگی منجمین موفق شده اند تا انرژی اتم های نزدیک به سیاهچاله را با استفاده از شبیه سازی های ابر رایانه ای محاسبه کنند.

 

                           

از آنجا که بسیاری از تحقیقات متخصصین سیاهچاله ها به این اطلاعات مربوط به اتم های اطراف یک سیاهچاله بر می گردد ، این کشف جدید اهمیت فراوانی دارد.این یافته ها همچنین دقت تحقیقات مربوط به سیاهچاله ها را افزایش می دهد و میزان خطا را به فقط چند درصد کاهش می دهد.راز اتم های بسیار داغ در کیهان کلید معمایی قدیمی در نجوم است و تیمی از دانشگاه اوهایو در تلاشند تا این راز را کشف کنند."دانشمندان با استفاده از شبیه سازی های ابر کامپیوتری محاسباتی بسیار دقیق را در مورد انرژی اتم های مجاور یک سیاهچاله انجام داده است.دانشمندان ابتدا مناطق وسیعی از اتم های داغ را که در اطراف سیاهچاله های مرکزی کهکشان ها قرار داشتند ،مورد بررسی قرار دادند.این اتم ها که به شکل پلاسما به دور هسته ی کهکشان ها می گردند ، به دلیل گرمای فراوان خود ، پرتو های ایکس از خود ساطع می سازند و در نتیجه یکی از علائم وجود سیاهچاله ها می باشند. پیش از آنکه منجمین در مورد وجود سیاهچاله در مرکز کهکشان اظهار نظر کنند ، ابتدا باید مقدار انرژی این ماده ی پلاسمایی مشخص گردد.پس از آن ، این اطلاعات را با دانسته های فیزیک اتمی تطبیق می دهند تا وجود سیاهچاله به طور قطع ثابت گردد.محققان می گویند:«شاید اندازه گیری انرژی این اتم ها زیاد جذاب به نظر نرسد ، اما در روند شناخت سیاهچاله ها اهمیت فراوانی دارد.» او سی سال است که بر روی این مساله کار می کند.اما عاملی باعث شد تا او بالاخره این کار را انجام دهد.تصویر هایی با کیفیت فوق العاده بالا که توسط تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا و تلسکوپ پرتو ایکس سازمان فضایی اروپا تهیه شد عامل اصلی انجام این کار بود.اما برای آنکه دانشمندان بهتر این اطلاعات و تصاویر را تحلیل کنند ، به اطلاعات بسیار دقیقی در مورد اتم های تابش کننده ی این پرتو ها نیاز بود.در نتیجه او به همراه یکی از اساتید دانشگاه اوهایو ، تصمیم گرفتند تا دقیق ترین محاسبات و شبیه سازی های ممکن را در مورد این اتم ها انجام دهند. پس از سال ها نوشتن کد های کامپیوتری و ساعت ها محاسبه در مرکز ابر کامپیوتر دانشگاه اوهایو ، آنها سطح انرژی اتم های موجود در درون پلاسما (از کربن تا آهن) را تعیین کردند.این به آن معناست که از حالا به بعد ، هنگامی که منجمین به پرتو ایکس دریافتی از جرمی در فضا نگاه می کنند ، می توانند به طور دقیق جزییات اتم هایی که این پرتو را ساطع کرده اند مشخص کنند و در مورد آن جرم اطلاعات بیشتری را بدست آورند. اتمی که اثرات آن در اکثر پرتو های دریافتی از اطراف سیاهچاله ها وجود دارد، آهن است.و اینجاست که نظریه نسبیت عام اینشتین وارد مساله می شود.بر طبق نظریه نسبیت ، گرانش شدید سیاهچاله باعث می شود تا علائم موجود در پرتو ایکس دریافتی (خصوصا علائم مربوط به عنصر آهن) مقداری تغییر کند.این علائم در یک طیف جمع شده اند که در درون این طیف، هر عنصر ، خطوط مربوط به خود را دارد.یکی از این خطوط ، خط " K–آلفا آهن" نامیده می شود که معمولا در طیف های دریافت شده از سیاهچاله ها پهن تر از حد معمول نشان می دهد و این پدیده یکی از علائم وجود سیاهچاله است. 13 سال پیش ، همین گروه تحقیقاتی ، پژوهشی را در مورد این خطوط K-آلفا آهن آغاز کردند.هدف اصلی آنها کشف علت پهن شدن این خطوط بود.پرادهان می گوید:«مهمترین نشانه در رصد مستقیم یک سیاهچاله همین خطوط K-آلفا هستند.» او امیدوار است که دانشمندان بتوانند با ادغام اطلاعات تازه کشف شده و دانسته های قبلی در مورد خطوط K-آلفا این معما را حل کنند.  

                                                                                                                                                                    مانا

 

راز سیاهچاله ها 

 

                                             
 

 اخترفیزیکدانان جزئیات تازه ای از چگونگی نحوه ی فروپاشی ستارگان کشف کردند!
 سیاهچاله ها ده ها سال است که ستاره شناسان را سردرگم کرده اند.
اولین سیاهچاله در سال 1975 کشف شد. اکنون برای اولین بار دانشمندان در حالی به آنها نگاه می کنند که درهای تازه ای رو به چشمانشان باز می کند.
پیتر براون ، دانشجوی فارق التحصیل نجوم و اخترفیزیک از دانشگاه فیلادلفیای مجذوب فضای خارج از جو کره خاکی شده است.او می گوید: ` تماشای ستاره دنباله دار هالی از داخل تلسکوپ وقتی من جوانتر بودم ضربه ای تاثیر گذار و غیر قابل توصیفی به روی من داشت .`
به عنوان یک انسان بزرگسال ، ستاره های دنباله دار برای براون کافی نبودند . براون می خواست اجرام نورانی و درخشان بزرگتری را ببیند. اکنون او برای اولین بار قادر به دیدن سیاهچاله ای عظیم و تازه متولد شده می باشد . ` چیزی که من را شگفت زده می کند این است که ما در حال تماشای اجرامی هستیم که بسیار بسیار دور از ما هستند `. براون جزئی از پروژه ماهواره ای سویفت می باشد .
عکس های گرفته شده از سیاهچاله نوزادی که در حال متولد شدن است، تولد آشفته تری را نسبت به گفته های قبلی نشان می دهد. دیو باروز اختر فیزیکدان دانشگاه می گوید : به جای نظریه ای که می گوید این یک اتفاق لحظه ای است، به نظر می رسد آنها به عنوان سیاهچاله هزاران ثانیه در حال پیشروی هستند، به نوعی بلعیدن مواد !!!محققان اینک بر این عقیده اند که بعد از مرگ و فروپاشی ستاره که سیاهچاله شکل می گیرد، سیاهچاله به غارت و ویرانی و بلعیدن مواد در حالی ادامه می دهد که به طور همزمان با فشار آن را طی چندین سلسله متوالی به صورت انفجارهای نور باز پس می زند .چیزی که می بینیم اتفاقات متعدد بسیار جالب و دیدنی ای می باشد که قبلا قادر به مشاهده آن نبودیم .دانشمندان تا به امروز همیشه می گفته اند که ستارگان بزرگ پس از یک انفجار عظیم می میرند، که سیاهچاله را تشکیل می دهد. اطلاعات جدید از ماهواره سویفت ناسا نشان می دهد که یک ستاره در پی سلسله انفجاراتی _ 3 یا 4 انفجار _ قبل از شکل گیری سیاهچاله ، می میرند.

مترجم: غزل علیزاده
منبع: universetoday                                                                                                                                                                      مانا


نوشته شده در دوشنبه 89/8/10ساعت 9:57 صبح توسط مانا شیدا نظرات ( ) |


Design By : Pichak